1. Home
  2. Magazine
  3. Magazine categorie kinderen
  4. Kinderpostzegels en superkracht in jouw leven

Kinderpostzegels is al 100 jaar een begrip in Nederland. Het goede doel zet zich in voor gelijke kansen voor ieder kind. De meest bekende inspanning van Kinderpostzegels is de actieweek waarin kinderen van de basisschool in hun eigen wijk kinderpostzegels en kaarten aan de deur verkopen om geld in te zamelen. Heb je ze vroeger zelf ook verkocht? Dit jaar is het thema van de Kinderpostzegelscampagne ‘Samen geven we kinderen superkracht’. Wat geeft jou kracht wanneer je iets spannend vindt? En hoe breng je dit over op je eigen kinderen? Hallmark deed onderzoek.

Samen geven we kinderen superkracht

Langs de deuren

Wanneer we het over Kinderpostzegels hebben, roept dit waarschijnlijk meteen nostalgische herinneringen bij je op. Maar liefst 89% van de mensen ging vroeger op de basisschool zelf met een stapel Kinderpostzegels door de wijk. Het is een traditie die al generaties lang bestaat.

Deze jaarlijkse actieweek waarin kinderen langs de deuren gaan, blijft iets waar zowel de jeugdige verkopers als de kopers enthousiast van worden. Wij begrijpen dat wel! Wie wil nu niet zijn steentje bijdragen aan zo’n bijzondere organisatie die staat voor gelijke kansen voor ieder kind? Meer dan de helft van de mensen in ons onderzoek heeft vorig jaar, in de actieweek in september, een product van Kinderpostzegels gekocht.

Het is eigenlijk meer dan alleen een goede daad. Het verbindt generaties en herinnert ons aan de kracht van samen iets bereiken. En laat ‘samen’ nou net een belangrijke kernwaarde zijn voor zowel Hallmark als Kinderpostzegels.

Ontdek de Kinderpostzegelkaarten

Kracht in spannende tijden

Zoals we al eerder vertelden, is het thema van de Kinderpostzegelscampagne dit jaar ‘Superkracht’. Wij waren benieuwd waar mensen hun kracht vandaan halen als dingen spannend worden. Want niet alleen kinderen, maar ook volwassenen komen regelmatig voor uitdagingen te staan.

Bemoedigende woorden van een partner zijn de belangrijkste steun die we nodig hebben (26,6%). Die opbeurende woorden kunnen een wereld van verschil maken. Daarnaast geeft bijna 23% aan dat voorbereidingen en een goede planning cruciaal zijn om zelfverzekerder een spannende situatie in te gaan. Voor 12,8% speelt oefening een grote rol. Hoe meer je iets gedaan hebt, hoe minder spannend het vaak voelt. Klinkt logisch!

Hoe zet je kinderen in hun kracht?

Wanneer kinderen iets spannend vinden, zijn er verschillende manieren om ze een handje te helpen. 48% van de ouders moedigt hun kind vooral aan en geeft positieve bevestiging. Als je je kind laat weten dat je in hem of haar gelooft, kan dit heel veel betekenen.

Daarnaast vindt 45% van de ouders het belangrijk om te luisteren en te praten over de zorgen van hun kinderen. Door gesprekken te voeren, kunnen kinderen hun angsten delen en kun je ze geruststellen. Net zoals bij volwassenen, is ook voor kinderen een goede voorbereiding het halve werk. Daarom maakt 24% van de mensen graag samen met het kind een plan om de uitdaging aan te pakken.

De kracht van samen

Of het nu gaat om het verkopen van Kinderpostzegels of het ondersteunen van je kind bij spannende momenten, de essentie van ‘samen’ komt steeds weer terug. Het helpt ons om uitdagingen te overwinnen en met elkaar iets moois te bereiken.

Dit jaar, terwijl we 100 jaar Kinderpostzegels vieren, slaan Hallmark en Kinderpostzegels de handen ineen. De komende jaren gaan we speciale wenskaarten voor de kinderpostzegelactie maken. De thema’s liefdevolle aandacht en verbinding, en de wens om kinderen te helpen die er alleen voor staan, zijn namelijk voor ons beide ontzettend belangrijk. De themakaarten voor de actieweek zijn dit jaar speciaal ontworpen om de ontvanger in zijn of haar kracht te zetten. De kaarten zijn perfect om ook kinderen een ‘boost’ in het zelfvertrouwen te geven. Samen geven we kinderen superkracht!

Speciale wenskaartenseries voor de kinderpostzegelactie

Ontvang 20% korting op je eerste bestelling

Join the club! Maak het jezelf gemakkelijk met een account vol voordelen.


Met het thema ‘Samen geven we kinderen superkracht’, ligt de nadruk extra op het geven van kracht en zelfvertrouwen. Speciaal voor dit moment hebben wij een ‘Superkracht’ onderzoek gedaan waar alle benoemde inzichten uit zijn gekomen. Wij onderzochten hoe Kinderpostzegels een rol heeft gespeeld in iemands leven, zowel vroeger als nu. Het is mooi om te zien hoe de traditie van het verkopen van Kinderpostzegels nog steeds leeft en hoe het mensen met elkaar verbindt. Samen zorgen we voor een beetje meer superkracht in de wereld!


Welke kaart van Kinderpostzegels ga jij binnenkort sturen?

; ;