1. Home
  2. Over Hallmark
  3. Zo maakt Hallmark het verschil

Zo maakt Hallmark het verschil

Bij Hallmark geloven we dat het leven draait om waardevolle relaties, die we versterken, door mensen te inspireren hun hart te laten spreken, iedere dag opnieuw.

Samen sterk – wij zorgen voor elkaar, voor onze medemens door écht contact te maken met elkaar, maar werken ook samen aan het welzijn van een mooiere wereld om in te leven. Dat doen we door onze producten recycleerbaar te maken, afval te verminderen en te focussen op duurzame energie. Wij geloven erin dat je niet hoeft te kiezen tussen het zorgen voor wie je liefhebt en het zorgen voor onze planeet.

Duurzaamheidspijlers

Hoe pakken we dat nu aan? Bij Hallmark vinden we het belangrijk om ons steentje bij te dragen voor het milieu, onze samenleving, onze medewerkers en ons product.

1. Milieu

  • CO2 reductie met 35% in 2030 (tov 2019) – Hallmark global targets.

Maar ook in Nederland en België zorgen heel wat initiatieven voor een impact op onze zorg voor het milieu en de stap richting een klimaatneutraal beleid:

  • Duurzame LED-verlichting geplaatst in alle magazijnen en productiecentrum te Heerlen.
  • 3600 zonnepanelen op de daken van het hoofdkantoor te Capelle a/d Ijssel en Krimpen geplaatst, om duurzame energie op te wekken.
  • Reductie van papier printen op onze kantoren door middel van een “follow me” druppel dat elke medewerker meekrijgt.
  • Volledig elektrisch wagenpark, sinds 2021 uitsluitend elektrische leaseauto’s te bestellen.
  • Ook werden enkele laadpalen geïnstalleerd op het parkeerterrein in Capelle a/d Ijssel, zowel door medewerkers als bezoekers te gebruiken.
  • Onze transporteurs maken gebruik van duurzame vervoersmiddelen.
  • Koffiebekers op kantoor voor hergebruik en het gebruik van navulbare waterflessen, zowel individueel (medewerkers) als voor externen tijdens vergaderingen, bezoek e.a.
  • We zijn hier natuurlijk nog lang niet klaar en gaan samen als organisatie dagelijks voor een duurzamere toekomst. Iedere beslissing binnen Hallmark wordt weloverwogen om ervoor te zorgen dat elk initiatief, groot of klein, bijdraagt aan de duurzaamheidsdoelstellingen.

2. Samenleving

We dragen niet alleen ons steentje bij aan de natuur, maar spelen als bedrijf, dat in de kern voor verbinding staat, ook een belangrijke maatschappelijke rol in het welzijn van onze medemens. Zo hechten we veel belang aan de strijd tegen eenzaamheid onder ouderen, maar ook de jongere generaties. Op regelmatige momenten in het jaar zetten we initiatieven op, om weer écht aandacht te hebben voor elkaar.

Aandacht voor gendergelijkheid en diversiteit is ook een pijler waar Hallmark zich dagelijks voor inzet, en het belang onderstreept dat je mag zijn wie je bent, ongeacht leeftijd, gender, etniciteit e.a. Het is belangrijk om samen voor een wereld te kiezen waar ieder zich goed in voelt, en de vrijheid heeft om te zijn wie men is of wil zijn.

Onze campagnes

Jaarlijks lanceren we, binnen de lijnen van onze merkvisie, een campagne waar een maatschappelijk thema rondom diversiteit wordt aangeraakt. In 2021 lanceerden we in teken van “coming-outdag” op 11 oktober een campagne “eindelijk jezelf zijn momentje” waar je mee in de gedachten van een jongeman stapt, die het moeilijk heeft om helemaal zichzelf te zijn en zich bekommert om wat de omgeving rondom hem zou vinden. In 2022 kwam een nieuwe campagne uit in de ethiek rond body positivity, en het goed voelen in je vel. “Mooi zoals je bent momentje” brengt een dame in beeld met brandwonden, die ze echt heeft opgelopen als jong meisje. Ze straalt en toont dat hoe je eruit ziet niet belangrijk is, maar wel hoe je je voelt, waar vol trots naar wordt opgekeken. 

3. Medewerkers

Binnen Hallmark vinden we echt contact vanzelfsprekend, en maken we het graag bijzonder. Deze denkwijze vind je terug bij iedere Hallmarker, die zijn/haar best doet om dagelijks een steentje bij te dragen aan onze missie. In een mensgerichte organisatiecultuur, zorgen we ervoor dat iedere werknemer erkent wordt voor zijn/haar kwaliteiten en verwezenlijkingen. We streven naar een omgeving waar onze werknemers onze vier merkwaarden hoog in het vaandel dragen en zowel op de werkvloer als in persoonlijke relaties, uitstralen: Hartelijk, optimistisch, uitgesproken en samen.

4. Product

Een holistische aanpak op alle facetten van duurzaamheid, brengt ons ten slotte ook op de initiatieven die we nemen om onze producten zo duurzaam mogelijk te maken;

    • Er is een eerste unieke, duurzame collectie* ontworpen, gemaakt van olifantsgras.
    • De collectie heet “pretty cute” en zal vanaf januari 2023 in de NON FOOD (dagbladhandels, boekenwinkels etc) winkels liggen.
    • In de supermarkten (food kanalen) zal vanaf april 2023 ook een duurzame collectie gelanceerd worden onder de naam “groene groetjes”. 
    • Molens en displays/kasten voor kaarten in winkels worden opgeknapt en hergebruikt.
    • Geen plastic vensters meer bij onze kerstboxen, sinds 2021. 
    • 100% recycleerbare verzenddozen met 100% gerecycleerd vloeipapier of opvulmateriaal.
    • In onze webshop bestellingen wordt niet met plastiek gewerkt als opvulmateriaal.
    • Als producten niet meer verkoopbaar zijn (bijvoorbeeld te dicht tegen de houdbaarheidsdatum aan), proberen we altijd een goede bestemming te vinden. Dit kan de voedselbank zijn, of een school in de buurt.
    • Voor de gifts op de webshop zijn we steeds op zoek naar duurzame partners, leveranciers die iets bijdragen aan duurzaamheid;

www.tonyschocolonely.com/nl/nl/onze-missie/tonys-impact
www.abeautifulstory.eu/nl/ons-eigen-verhaal/zo-maken-we-verschil
www.gevenisleuker.nl/over-ons/hoopvolle-projecten/
www.wellmark.nl/nl/service/over-ons/

Bij vragen kan u steeds contact opnemen met CE-marketing@hallmark.com

* Met een duurzame wenskaart bedoelen we een wenskaart die lokaal wordt geproduceerd en waarbij er gebruik wordt gemaakt van een duurzame papiersoort (bijvoorbeeld olifantengras) en bio-inkt en geen gebruik wordt gemaakt van plastic, glitter en folie.

; ;