CAPELLE AAN DEN IJSSEL, 12 april 2019 – Vandaag kondigen Hallmark en ChromaZone een unieke samenwerking aan rondom ChromaZone’s succesvolle wenskaartencollectie Colours. In de samenwerking heeft ChromaZone een nieuwe editie van de collectie samengesteld en daarvan gaat Hallmark het logistieke proces verzorgen. Het uitgebreide distributienetwerk van Hallmark en haar relaties met winkeliers bieden ChromaZone de kans om de afzet van de collectie te laten groeien. ChromaZone weet op haar beurt met de Colours collectie een specifieke doelgroep te raken die Hallmark met haar huidige assortiment nog niet bedient. Kortom: een mooie kans om samen meer consumenten te bereiken. Verder blijft ChromaZone de markt bedienen met de reguliere editie van de Colours collectie en bekijken beide bedrijven hoe zij de samenwerking verder kunnen uitbreiden richting Duitsland en België.
De Colours collectie is een zeer succesvolle collectie met een artistieke uitstraling, die een specifieke doelgroep aanspreekt. De wenskaarten bevatten aan de binnenzijde geen tekst en zijn daardoor erg breed inzetbaar. Sinds de lancering in 2011 heeft de collectie, die uiteraard periodiek vernieuwd is, continu een significante bijdrage aan ChromaZone’s bedrijfsresultaten geleverd. Het creatieve design- en productieproces van de collectie zal in de samenwerking met Hallmark door ChromaZone verzorgd blijven worden. Han Hartzuiker, CEO ChromaZone: “Onze creativiteit is ons grootste goed. We zijn erg blij dat we door deze bijzondere samenwerking, namelijk met een collega wenskaartuitgever, kunnen blijven groeien.”
Ook bij Hallmark staat creativiteit hoog in het vaandel, zeker omdat de creatie van Hallmark wenskaartencollecties een essentieel onderdeel van de bedrijfsvoering vormt. Hallmark verwacht echter met een ander type kaart nog meer mensen kunnen te inspireren om kaarten te sturen. De kans om samen met ChromaZone meer uit de bestaande distributiekanalen te halen is dan ook de reden om met enthousiasme invulling te geven aan dit partnership.
Met meer dan 5000 verkooppunten in Nederland, België en Duitsland, heeft Hallmark een zeer uitgebreid distributienetwerk in continentaal Europa. In de samenwerking met ChromaZone zal Hallmark dan ook in staat zijn de totale distributie van de Colours collectie een flinke groei door te laten maken. Jan Willem Koch, Managing Director Hallmark Cards Continental Europe: “De samenwerking sluit goed aan bij de groeidoelstellingen van ons bedrijf en geeft onze retailpartners tegelijkertijd de mogelijkheid om met deze collectie te voorzien in de specifieke behoefte van een aanvullende groep klanten.”
Hallmark en ChromaZone zijn vanaf 8 april 2019 daadwerkelijk gezamenlijk aan de slag gegaan met de Colours collectie. De samenwerking zal geen gevolgen hebben voor de dagelijkse operatie en het personeel van beide bedrijven.
Bij Hallmark begrijpen we als geen ander hoe belangrijk waardevolle relaties zijn. Daarom toveren we samen met miljoenen mensen over de hele wereld elke dag een grote glimlach op vele gezichten. Of het nu is omdat degene een mooie wenskaart ontvangt of een prachtig cadeau. Wij werken dagelijks aan een ruim én verrassend assortiment wenskaarten, cadeaus en stationary, verkrijgbaar in de winkel en op Hallmark.nl, zodat iedereen precies kan vinden waar ze voor die ene persoon naar op zoek zijn. Want we zien het als onze missie om mensen op een creatieve manier te inspireren om bijzondere momenten en emoties met elkaar te delen en daarmee waardevolle relaties te versterken. En dat al meer dan 100 jaar.
ChromaZone is gespecialiseerd in artistieke blanco wenskaarten en voert tevens een uitgebreid assortiment van kaarten en kalenders in het thema ‘Holland’.